B2B – Popularność handlu

W Polsce na handel B2b wydano na razie przeszło 120 mld zł. Najlepszą pozycję w tych wynikach zajmuje serwis Alibaba.com, w którym jest zarejestrowanych aż 80 mln użytkowników. W jego wypadku sprawdziło się skuteczne pozycjonowanie strony www. Jaka jest jednak przyszłość handlu B2B?

Wielu nowych producentów i firm w naszym kraju decyduje się na zastosowanie możliwości handlu B2B. Wynika to z atrakcyjnych korzyści, jakie mogą dzięki niemu uzyskać. Handel B2b to przede wszystkim:

  • lepsze relacje firmy/producenta z inną firmą
  • prowadzenie skutecznej sprzedaży kilku bądź kilkuset produktów
  • wysoka wartość pojedynczego zakupu
  • decyzyjność zależna od kilku organów firmy
Platformy B2B

Aktualnie stają się jeszcze bardziej nowoczesne i proste dla odbiorcy. Dawniej wyglądały, jak plik exel, przez co klienci mieli utrudnione zadanie. Nawiązanie współpracy ze specjalistami od E-commerce pozwoliło na wprowadzenie cennych zmian, których efekty było widać już w kolejnych miesiącach. Również oni mogli uświadomić, jakie teksty i artykuły powinny pojawiać się na ich stronach internetowych. Pewne z nich mogły wcześniej zniechęcać większą część odbiorców. Czasami przecież kilka zdań odgrywa diametralne znaczenie, o czym przekonuje nas niejeden doświadczony Copywriter.

Na przykładzie linii lotniczych widać, że platforma B2b odgrywa jedną z najważniejszych inwestycji. To właśnie dzięki nim linie lotnicze zaczęły się bardzo intensywnie rozwijać. Zdecydowali się na skrócenie łańcucha od producenta do klienta końcowego.

Uczyniły tak Linie lotnicze Ryanair zapewniając sprzedaż bilet bez żadnych agentów, tylko przez stronę internetową. Umożliwia to zapewnienie klientom o wiele lepszej oferty, jak i brak konieczności zatrudniania agentów.

Przejdź do kolejnej lekcji: RTB – powierzchnia reklamowa a użytkownicy

Dodaj komentarz