Chcesz uprzyjemnić użytkownikom swojej hurtowni b2b czy sklepu internetowego wypełnianie formularzy? W takim razie zastosuj się do niżej podanych wskazówek, do których stosują się najlepsze sklepy online i hurtownie b2b na całym świecie, a zarazem agencje reklamowe odpowiadające za skuteczne pozycjonowanie strony www.
-
Oznaczaj pola obowiązkowe
Zaznacz, które pola formularzy użytkownicy muszą szczególnie wypełnić. Np. Zaznacz je popularną gwiazdką, do której internauci są już przyzwyczajeni.
-
Wyjaśnij, jak wprowadzać dane
Jeśli zapraszasz klienta do wprowadzania pewnych danych, to wyjaśnij opisowo, jak należy to uczynić. Np. Zachęcając do podania daty urodzenia, obok wyjaśnij, jak ma to zrobić: „Przykład: 31.07.1990r.”
-
Nie wprowadzaj ograniczeń w formularzu
Nie ograniczaj kupującego do 300 znaków, zapewnij mu ich dowolność. Dzięki temu utrzymasz z nim o wiele lepsze relacje. Czasami chciałby Ci opisać pewien problem, a takie ograniczenia na pewno nie są dla niego zachęcające.
-
Nie stosuj przycisku „Wyczyść”
Klienci nie czytają wszystkiego, lecz skanują wzrokiem. Przez przypadek mogliby pomylić przycisk „Wyczyść” z „Wyślij”. Kiedy więc będą chcieli zrezynować z oferty, to powrócą do wcześniejszej strony bądź ją wyłączą. Nie utrudniaj im wypełniania swojego formularza.
Przejdź do kolejnej lekcji: Hurtownia internetowa B2B – Konwersja