Formularze w handlu internetowym B2B

Chcesz uprzyjemnić użytkownikom swojej hurtowni b2b czy sklepu internetowego wypełnianie formularzy? W takim razie zastosuj się do niżej podanych wskazówek, do których stosują się najlepsze sklepy online i hurtownie b2b na całym świecie, a zarazem agencje reklamowe odpowiadające za skuteczne pozycjonowanie strony www.

  • Oznaczaj pola obowiązkowe

Zaznacz, które pola formularzy użytkownicy muszą szczególnie wypełnić. Np. Zaznacz je popularną gwiazdką, do której internauci są już przyzwyczajeni.

  • Wyjaśnij, jak wprowadzać dane

Jeśli zapraszasz klienta do wprowadzania pewnych danych, to wyjaśnij opisowo, jak należy to uczynić. Np. Zachęcając do podania daty urodzenia, obok wyjaśnij, jak ma to zrobić: „Przykład: 31.07.1990r.”

  • Nie wprowadzaj ograniczeń w formularzu

Nie ograniczaj kupującego do 300 znaków, zapewnij mu ich dowolność. Dzięki temu utrzymasz z nim o wiele lepsze relacje. Czasami chciałby Ci opisać pewien problem, a takie ograniczenia na pewno nie są dla niego zachęcające.

  • Nie stosuj przycisku „Wyczyść”

Klienci nie czytają wszystkiego, lecz skanują wzrokiem. Przez przypadek mogliby pomylić przycisk „Wyczyść” z „Wyślij”. Kiedy więc będą chcieli zrezynować z oferty, to powrócą do wcześniejszej strony bądź ją wyłączą. Nie utrudniaj im wypełniania swojego formularza.

 

Przejdź do kolejnej lekcji: Hurtownia internetowa B2B – Konwersja

 

 

 

Dodaj komentarz